משפחה לכל החיים

משפחה לכל החיים – מבטיחים את העתיד

רק שינוי ממשי בחייו של ילד יהפוך אותו לבוגר ששבר את מעגל המצוקה

רבים מבוגרי בית הילדים הגיעו אלינו בתחילת הדרך כילדי דור שני ושלישי למצוקה. מתוך הבנת המציאות הזאת נולדו החזון והייעוד שלנו שנותרו עד היום בעינם – לשבור את שרשרת המצוקה לדורותיה, ולהוציא מבית הילדים בוגרים שיקימו דור חדש, חף מסיכון ומצוקה.

הניסיון מוכיח כי יעד מאתגר וחשוב שכזה ניתן להשגה אך ורק אם מצליחים לחולל שינוי ממשי בחיי הילדים. שינוי כזה דורש השקעה יומיומית ומסיבית בכל תחומי חייהם של כל ילדה וילד. שינוי כזה יכול להתחולל רק בבית אמיתי, קבוע ויציב, שמעניק לילדיו ביטחון, יציבות, ערכים, חום ואהבה. זה השינוי אליו אנו שואפים ולמענו אנו פועלים ללא פשרות.

כל אדם, בעיקר אדם צעיר או ילד, חייב לדעת שיש לו גב בטוח ויציב שתומך בו בדרכו להצליח. אנחנו מבטיחים לכל ילד וילדה שלנו שנהיה שם איתם לתמיד. זו האמירה שהם שומעים  כבר מגיל צעיר, ובמשך השנים הם גם נוכחים לדעת שאנחנו מקיימים אותה הלכה למעשה.  

"במשך השנים" אינו מושג חלקי או זמני. הוא כולל גם את השנים לאחר שהבוגרים פורשים כנפיים ויוצאים לעצמאות. אנחנו הורים, והורים לא מפסיקים להיות שם בשביל ילדיהם גם כשהם גדלים ועומדים בזכות עצמם.

ליווי הבוגרים בא לידי ביטוי ב-2 תוכניות מרכזיות:

תוכנית אמץ חייל/ת או בת שירות לאומי

עם סיום כיתה י"ב, חלק מהבוגרות והבוגרים פונים למכינות קדם צבאיות/ לימודי עתודה – אנחנו שם בשבילם כולל מימון הלימודים.

אנחנו ממשיכים ללוות אותם בכל שלב בשירותם הצבאי – מיום הגיוס בבקו"ם ועד השתתפות בכל הטקסים וכו'.  

לחיילים ולחיילות שלנו יש בית – בית ירדנה ובית טליה, בתי חיילים לשם הם חוזרים בסופי השבוע, החופשות והאפטרים, ובהם לכל אחד ואחת מהם יש חדר ומיטה משלהם.

התמיכה בחיילים ובחיילות היא מרכיב מרכזי בהצלחתם ובהתמודדותם עם אתגרי השירות. חשוב שמישהו יתקשר אליהם, יתעניין בהם, יקשיב להם, יספק דיור, ישלח מתנה, יקבל אותם בזרועות פתוחות תמיד. אנחנו שם בשבילם ברגעים השמחים וברגעי משבר, ביציאות לחופשות, בסופי השבוע ובחגים. אנו שואפים לתת לכל חייל וחיילת את השקט הנפשי והתמיכה החומרית על מנת שיסיימו את השירות בהצלחה.

עלויות – תמיכה לשנה בחייל/ת הינה 6,000 ₪


תוכנית אמץ בוגר

בבית הילדים אנו מכשירים את ילדינו לקראת עתידם כבוגרים. אנו משקיעים מאמץ מיוחד במתן תגבור לימודי והעלאת המוטיבציה לרכישת השכלה גבוהה. זאת מתוך ידיעה ואמונה שהצלחה בלימודים היא אבן יסוד בבניית הדימוי העצמי החיובי של הילד, ושיציאתו ללימודים גבוהים כבוגר היא החותמת לשבירת מעגל המצוקה.

כשרגע האמת מגיע – בוגרינו זקוקים לתמיכה במימון הלימודים, ובתמיכה כלכלית לצרכי מחייתם במהלך הלימודים. שאיפתנו היא לאפשר לכל אחד ואחת מהם לממש את הפוטנציאל שלהם במסגרת לימודים אקדמיים, ואנו מממשים אותה במתן הסיוע ההולם.

המציאות מוכיחה שהתמיכה והסיוע שלנו מניבים תוצאות חסרות תקדים בדמותם של  עשרות בוגרות ובוגרים בעלי תואר, העובדים למחייתם ומפרנסים את משפחתם. ילד שגדל בבית ילדים והופך לבוגר בעל תואר שעובד למחיתו – זוהי הגשמת חלום, וזוהי "התעודה" המכילה את ההצהרה המספקת והמרגשת ביותר: הנה, הצלחתי, שברתי את מעגל המצוקה.


עלויות –

עלות שנת לימודים הינה 14,000 ₪

(12,000 ממלגת לימודים ו2,000 סיוע למחיה)

donate icon לתרומה