מודל העבודה שלנו

פועלים בכל המישורים – כי רק ככה אפשר לשנות חיים

בבית הילדים אנו פועלים באמצעות מודל עבודה ייחודי המחולל שינוי אמיתי ומשמעותי בחיי הילדים. המודל פותח על ידינו לאחר שנים של צבירת ידע וניסיון בשיקום ילדים בסיכון, טיפול בהם וקידומם. כיום הוא מהווה אב טיפוס למוסדות שונים בארץ ובעולם, שאימצו אותו ופועלים לפיו.

המודל מורכב מ-4 מוקדים, סביבם נבנו מערכי הפעילות השונים:

היציבות-
בית לתמיד

המישור הפיסיולוגי-קיומי

כל ילדה וילד המגיעים אלינו, מפנימים בשלב מוקדם מאוד את העובדה החשובה – תמיד נהיה שם בשבילם ותמיד נדאג להם, כי זוהי משמעותה של הורות

הדאגה לצרכיהם הפיסיולוגיים של ילדינו היא תנאי הכרחי לקידומם הרגשי, הלימודי והחברתי. לפיכך, אנו דואגים להם תמיד לארוחות מזינות, ביגוד הולם, תנאים מעולים למגורים ושינה, ושמירה על ניקיונם ובריאותם.

היציבות מתבססת דרך האמון שנבנה עם הזמן, והידיעה של כל ילד שיש מי שעומד מאחוריו בכל רגע. אנחנו נמצאים עם ילדינו בכל נקודה ומישור בחיי היומיום שלהם כמו גם באירועים המכוננים – בין אם בהכנת שיעורי בית או ליווי לרופא, ובין אם בכניסה לכיתה א', חגיגת בר/בת מצווה, סיום תיכון, מסיבת גיוס, מכינה קדם צבאית, שירות לאומי, גיוס, טקסים, לימודים, חתונה ולידות.

המענה הרגשי

המישור הטיפולי

הרקע ממנו באים ילדינו הינו טראומטי וטעון בחוויות קשות. כתוצאה מכך, הם חווים קשיים ובעיות רגשיות. אנו פועלים לתת מענה פרטני מיטבי למצוקותיו של כל ילד באמצעות טיפול אישי מותאם הנדרש לו. בצוות הטיפולי שלנו נמנים מיטב המומחים: פסיכולוגים קליניים והתפתחותיים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ותרפיסטים. הצוות מיישם טכניקות טיפול מסורתיות וחדשניות הכוללות: פסיכותרפיה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי- C.B.T, קרימינולוגיה קלינית, עו"ס קליני, פסיכודרמה, מוסיקה ואמנות, טיפול במשחק, טיפול בספורט, כלבנות טיפולית, טיפול באמצעות בע"ח, טיפול בבישול, קבוצה למיומנויות חברתיות, טיפול בפגיעות מיניות, תוכניות לפיתוח מודעות ועוד. מגוון הטיפולים מאפשר שיקום רגשי של ילדינו וסולל את דרכם להתנקות מטראומות העבר, להתפנות לקליטת החומר הלימודי ורכישת מיומנויות להצלחה בעתיד, ולהתמודד בצורה המיטבית עם הקשיים והאתגרים הניצבים בפניהם.

מימוש היכולות

המישור הלימודי

לשיטתנו ומניסיוננו, הצלחה בלימודים היא כלי עיקרי לשבירת מעגל המצוקה. מצוינות בביה"ס תורמת להגברת הביטחון והדימוי העצמי, ומעודדת מוטיבציה להצלחות נוספות. על מנת לקדם את ילדינו להישגים לימודיים גבוהים ולחיזוק הקשר עם ביה"ס, אנו מפעילים פרויקטים שונים:

  • תכנית ההוראה המשלימה – שיעורים פרטיים במגוון מקצועות ניתנים ע"י צוות מורים מקצועי, על פי צרכי כל ילד, לרבות מעקב אישי לגבי התקדמותו. התכנית כוללת גם הכנה לבחינות הבגרות.
  • סיוע בהכנת שיעורי בית והכנה לבחינות – ניתן ע"י מדריכות בנות שירות לאומי, המשרתות בביתנו.
  • שמירה על קשר שוטף עם צוות ביה"ס, השתתפות באסיפות הורים, פגישות ייעוץ וקבלת חוות דעת.
  • מערך הסעות – הסעת הילדים מדי בוקר אל בתי הספר והחזרתם לבית הילדים בתום יום הלימודים.

אנחנו מאוד גאים בנתונים – למעלה מ90% מילדינו סיימו בשנים האחרונות תיכון עם זכאות לתעודת בגרות מלאה.

המישור החברתי

המישור החברתי

לחיי החברה של ילדינו יש חשיבות אדירה בעינינו. לפיכך, אנו פועלים להעשרתם בדרכים שונות:

  • הסעות יומיומיות לחוגי העשרה.
  • יציאות לטיולים, הצגות, מופעים וסרטים.
  • השתתפות במפגשים חברתיים במתנ"סים, לשילוב הילדים בחיי הקהילה ופיתוח מודעותם החברתית.
  • ארגון פעילויות ספורט וחברה בבית הילדים, ליצירת הנאה, גיבוש והווי, תוך חינוך ליחסי חברות ועזרה הדדית.
  • הפקת מסיבות יום הולדת, פעילויות מיוחדות בחגים ושבתות, וטקסים מרגשים לבני ובנות מצווה.